ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДАРВАР" 45539812 (повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті) інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
- Інформація про суб’єкта господарювання. Україна, 80100, Львівська обл., Червоноградський р-н(п), місто Червоноград(п), вул.Грушевського, будинок 1 380952902471 (місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)
- Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи. Планована діяльність, її характеристика. Планованою діяльністю є видобування піску Тишицького родовища, місцезнаходження: Львівська область, Шептицький район (раніше Червоноградський р-н), 1,0 км на південний схід від села Тишиця, відповідно до виданого спеціального дозволу на користування надрами № 5585 від 28 листопада 2023 року.
Технічна альтернатива 1.
Гірничо-геологічні умови родовища сприятливі для видобування пісків відкритим способом. Система розробки комбінована - транспортна при розробці необводнених пісків і гідромеханізованим способом - обводнених пісків, із зовнішнім: розташуванням карт намиву та відвалів розкривних порід. Запаси пісків родовища розроблятимуть трьома окремими кар’єрами: у межах частини № 1 - кар'єри №2 і №3, у межах частини №2 - кар'єр № 1. Технологічна схема видобувних робіт передбачає безпосередню розробку необводнених пісків екскаватором з обладнанням зворотної лопати з подальшим навантаженням в автотранспорт споживачів. При відпрацюванні необводнених пісків для забезпечення безпечного руху автосамоскидів передбачено залишати цілик по сухих пісках потужністю 2,0 м, який відпрацьовуватимуть екскаватором типу "зворотня лопата" до рівня обводнених пісків на завершальному етапі відпрацювання уступу. Розкривні породи розроблятимуть бульдозером з подальшим навантаженням екскаватором у самоскиди (вантажопідйомністю 13,5 т) та переміщенням у відвал з можливим використанням для обвалування карт намиву та відсипки під’їзних шляхів до родовища. Обводнені піски розроблятимуть електричним земснарядом продуктивністю до 40 м3/ годину по ґрунту, 400 м3/годину по пульпі, з подачею піску на карти намиву напірним гідротранспортом по плавучому і сухопутному пульпопроводам. З карт намиву споживачам піски відвантажуватимуть фронтальним навантажувачем. У зимовий час для попередження змерзання піску проводитимуть роботи по його перекиданню екскаватором. Для виконання допоміжних операцій (зачищення підошви забоїв, робочих площадок і проїздів, підгортання гірничої маси) застосовуватимуть бульдозер.
Технічна альтернатива 2.
обводнених та необводнених пісків за допомогою довгоковшових екскаваторів та механізованого засобу драглайн.
- Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи. Львівська обл. Червоноградський р-н Тишиця
3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності. Добротвірська територіальна громада, Шептицького району (раніше Червоноградський р-н), Львівської області. Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1. Львівська обл. Червоноградський р-н Тишиця .
В адміністративному відношенні Тишицьке родовище піску знаходиться в північній частині Львівської області, у Шептицькому районі (раніше Червоноградський р-н). Родовище розташоване в 1,0 км на південний схід від села Тишиця та в 3,5 км на північний захід від села Старий Добротвір і в 5,0 км від селища Добротвір. Площу родовища в напрямку з південного заходу на північний схід перетинає ЛЕП 220 кВ «ДТЕС-Луцьк», яка ділить її на дві частини (№ 1 та № 2). Ще одна ЛЕП 220 кВ «ДТЕС-Нововолинськ», перетинає частину № 1 на північнозахідному її фланзі. Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2. Львівська обл. Червоноградський р-н Тишиця .
Територіальна альтернатива 2 не розглядається у зв'язку з тим, що об’єкт територіально прив’язаний до ділянки видобування Тишицького родовища.
- Соціально-економічний вплив планованої діяльності.
Соціально-економічний вплив планованої діяльності має позитивні наслідки у вигляді: забезпечення зайнятості місцевого населення та створення нових робочих місць у районі та області, причому підприємство вживатиме усіх заходів для створення безпечних умов праці, покращення матеріальних умов працівників та забезпечення дотримання нормативних вимог з охорони і гігієни праці; надходження додаткових коштів до бюджетів всіх рівнів (податки, збори, рентна плата за користування надрами), що безумовно відобразиться на розвитку інфраструктури району та області. Вжиті природоохоронні заходи забезпечують мінімальний залишковий рівень впливу господарської діяльності на умови життєдіяльності місцевого населення та його здоров’я.
- Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо). Площа родовища складає 29,04 га (Спеціальний дозвіл на користування надрами №5585 від 28 листопада 2023 р., наказ від 20 червня 2024 р. №277 (внесення змін)). Корисною копалиною на Тишицькому родовищі є кварцові алювіальні дрібнозернисті піски першої надзаплавної тераси деснянського ступеню неоплейстоцену. Потужність піщаної товщі коливається від 3,9 до 10,4 м, при середній по родовищу 7,5 м. Оцінка якості пісків родовища, їх класифікація виконувались з метою визначення придатності пісків родовища для будівельних робіт у відповідності з технічними вимогами ДСТУ БВ.2.7-32-95 "Будівельні матеріали. Пісок щільний природний для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій і робіт. Технічні умови" та ДСТУ БВ.2.7-29-96 "Будівельні матеріали. Дрібні заповнювачі природні, із відходів промисловості, штучні для будівельних матеріалів, виробів, конструкцій та робіт. Класифікація". Балансові запаси корисної копалини (пісків) затверджені протоколом ДКЗ України №5745 від 29 серпня 2024р.: Частина №1: - Необводнених (блоки В-1, В-2, С1-3, С1-4, С1-5, С1-6): категорія В – 82 тис.м3, категорія С1 – 334 тис.м3, категорія В+С1 – 416 тис.м3; - Обводнених (блоки В-8, В-9, С1- 10, С1-11, С1-12): категорія В – 119 тис.м3, категорія С1 – 334 тис.м3, категорія В+С1 – 453 тис.м3; - Обводнених (блок С1-13): категорія С1 – 120 тис.м3; Частина №2: - Необводнених (блоки В-1, В-2, С1-3, С1-4, С1-5, С1-6): категорія В – 242 тис.м3, категорія С1 – 113 тис.м3, категорія В+С1 – 355 тис.м3; - Обводнених (блоки В-8, В-9, С1- 10, С1-11, С1-12): категорія В – 247 тис.м3, категорія С1 – 111 тис.м3, категорія В+С1 – 358 тис.м3; Всього по родовищу: - Необводнених (блоки В-1, В-2, С1-3, С1-4, С1-5, С1-6): категорія В – 324 тис.м3, категорія С1 – 447 тис.м3, категорія В+С1 – 771 тис.м3; - Обводнених (блоки В-8, В-9, С1- 10, С1-11, С1-12): категорія В – 366 тис.м3, категорія С1 – 445 тис.м3, категорія В+С1 – 811 тис.м3; - Обводнених (блок С1-13): категорія С1 – 120; Умовно балансові (в охоронній зоні від с. Тишиця), блок С1|-15уб, Частина №1: - Необводнених (блоки В-1, В-2, С1-3, С1-4, С1-5, С1-6): категорія С1 – 13 тис.м3; - Обводнених (блоки В-8, В-9, С1- 10, С1-11, С1-12): категорія С1 – 54 тис.м3; Промислове значення запасів не визначено (в охоронні зоні ЛЕП), блок Сі-14, Частина №1: - Необводнених (блоки В-1, В-2, С1-3, С1-4, С1-5, С1-6): категорія С1 – 69 тис.м3; - Обводнених (блоки В-8, В-9, С1- 10, С1-11, С1-12): категорія С1 – 196 тис.м3. Продуктивність кар’єру по видобуванню пісків становитиме 92,3 тис. м3 Розрахунковий строк служби кар’єру 17,5 років. Режим роботи кар’єру: − цілорічний (260 днів/рік, 1 зміна/день, тривалість зміни – 8 год).
- Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно законодавства України з дотриманням нормативів гранично-допустимих рівнів екологічного навантаження на природне середовище, санітарних нормативів на межі СЗЗ, радіаційного контролю, поводження з відходами, тощо: - розробка ділянки в межах розвіданих і затверджених запасів; - здійснення постійного контролю технічного стану механізмів та транспорту при розробці родовища; - відновлення порушених гірничими роботами земель, їх рекультивація; - зберігання відходів та передача їх спеціалізованим і вивіз на полігон ТПВ та очисні споруди у відповідності санітарно-гігієнічних вимог та природоохоронного законодавства; - викиди від стаціонарних джерел повинні здійснюватися за наявності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря; - водні ресурси – дотримання вимог Водного кодексу України щодо охорони вод; - виконання вимог щодо раціонального використання природних ресурсів та охорони надр; - виконання правил протипожежної безпеки; - встановлення інших обмежень - відповідно до вимог чинного законодавства. щодо технічної альтернативи 2. Екологічні та інші обмеження аналогічні технічній альтернативі 1. щодо територіальної альтернативи 1. – дотримання нормативного розміру санітарно-захисної зони; – санітарно-гігієнічні обмеження – допустимі рівні звуку (дБА). щодо територіальної альтернативи 2. Територіальна альтернатива 2 не розглядається.
- Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1. При розробці родовища виконуватимуться заходи з інженерної підготовки, гідрологічні, екологічні, археологічні й інші вишукування виконуватимуть у необхідному обсязі, згідно з чинним законодавством з метою забезпечення раціонального використання природних ресурсів, а також забезпечення вжиття охоронних відновлюваних, захисних і компенсаційних заходів. щодо технічної альтернативи 2. Аналогічно технічній альтернативі 1. щодо територіальної альтернативи 1. До майданчика планованої діяльності запроектовані під’їзні дороги, передбачено облаштування території. Додаткового еколого-інженерного захисту не потрібно. щодо територіальної альтернативи 2. Територіальна альтернатива 2 не розглядається.
- Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля: щодо технічної альтернативи 1. Сфера, джерела та види можливого впливу планованої діяльності на довкілля розглядатиметься для наступних компонентів: - клімат і мікроклімат; - повітряне середовище; - водне середовище; - геологічне середовище; - земельні ресурси та грунти; - рослинний та тваринний світ; - природньо-заповідний фонд. щодо технічної альтернативи 2. Аналогічно технічній альтернативі 1. щодо територіальної альтернативи 1. Видобування буде здійснюватися тільки в межах ліцензійної ділянки. Дотримання зон санітарної охорони та рівня шуму на межі найближчої житлової забудови. щодо територіальної альтернативи 2. Територіальна альтернатива 2 не розглядається.
- Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”). Перша категорія 15 Кар’єри та видобування корисних копалин відкритим способом Кар’єри та видобування корисних копалин відкритим способом, їх перероблення чи збагачення на місці на площі понад 25 гектарів або видобування торфу на площі понад 150 гектарів;"
- Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав). Підстав немає
- Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД у відповідності з ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059-VIII від 23 травня 2017 року.
- Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості. Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає: підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності; аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації; надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту; врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення. У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження. Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності. Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля. На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення. У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
- Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій. У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
- Рішення про провадження планованої діяльності. Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде
Висновок з оцінки впливу на довкілля
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
- Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України , 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35., OVD@mepr.gov.ua,, (044) 206-31-50, (044) 206-31-40., Заступник директора Департаменту екологічної оцінки – начальник відділу оцінки впливу на довкілля - Грицак Олена Анатоліївна. (найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адрес